fbpx
Workshop voor werkzoekenden
Guide

Workshop - Personal marketing

1 None

Het allerbelangrijkste is dat je weet wie je bent en wat jouw kwaliteiten zijn.

Om dit heel goed voor jezelf in beeld te brengen, kun je aan de hand van het werkblad stap voor stap een duidelijk beeld schetsen en zo komen tot jouw pitch.

Als professional ben je gebaat bij marketing van jezelf, zeker als je op zoek gaat naar een andere baan. Immers, ook dan is je doel om bestaande en potentiële ‘werkgevers’ jou te laten kopen. Dat klinkt een beetje gek maar jij gaat werk verrichten voor de werkgever en jij krijgt in ruil daarvoor je salaris.

Personal marketing is: jezelf op een authentieke manier verkopen, op basis van je functionele kwaliteiten, aangevuld door het onderscheidende verhaal wat je met je talenten, passies, dromen en persoonlijkheid te bieden hebt.En dat kan je doen door op zoek te gaan naar jouw onderscheidende verhaal en dat te benutten. Je gaat bedenken waar jij voor staat en dat in de markt zetten, de arbeidsmarkt in dit geval. Zodat zij op basis van wie jij bent als authentiek persoon, een voorkeur voor je kunnen hebben boven de concurrentie. 

​

Zet jezelf in de spotlight, want als jij het doet, wie dan?

Het kan zijn dat je nu weerstand voelt. Het zit ook niet in onze aard om ons zelf te verkopen en te vertellen dat wij anders zijn dan de anderen. Maar toch gaan we dat doen.  Het vergroot je zelfvertrouwen en daarmee de kans dat je tijdens presentaties, netwerkborrels of zelfs tijdens een sollicitatiegesprek zelfverzekerder overkom t.

Download hieronder  het werkblad en werk deze uit.

Nadat je het werkblad hebt gemaakt kun je verder met je pitch te plaatsen als profieltekst in je cv, op je LinkedIn profiel en dergelijke. Dat leer je in de hierna volgende modules. 

Als je het werkblad hebt gemaakt en je pitch is klaar dan kunt je de pitch ook oefenen zodat je op elk gewenst moment kort, sterk en concreet jezelf kun presenteren.

​

Zorg ervoor dat je natuurlijk overkomt en je je pitch niet als een opzeg oefening op de ander over laat komen.

Downloads voor bij deze les

Astrid Selier

Heb je meer hulp nodig?

Dan kun je een coachingsgesprek aanvragen! Voel  je je verloren en richtingloos op het gebied van werk of het vinden van een andere baan? Dan kan een gesprek hierover je enorm helpen. Veel mensen dwalen rond zonder echt een plan te hebben.  Ik help je om je ware doel te achterhalen en te focussen.  De ideale manier om in kleine, handelbare stappen je doelen te realiseren. ​

Wat kan ik van een coachingsgesprek verwachten?

​

Coachen is resultaatgericht en daarom start ieder coachingsgesprek met de vraag waarom het gesprek wordt ingegaan. 

Een duidelijke doelstelling is noodzakelijk om richting te geven en om aan het einde het resultaat te kunnen meten.

De coach en gecoachte werken samen om een verandering te bewerkstelligen. Hierbij heeft de gecoachte het initiatief.

Samenwerken veronderstelt dat er bij beiden een bereidheid is om een inspanning te verrichten.

Het initiatief bij de gecoachte betekent dat niet de coach, maar de gecoachte invloed uitoefent op wat er het beste kan gebeuren, wat de volgende stap is en wanneer die het beste genomen kan worden.

Dit betekent dat niet de coach, maar de gecoachte primair verantwoordelijk is voor de ontwikkeling.

Meer workshops van Stimulanszzonline

Voor werkzoekenden

Wil je nog meer workshops doen van stimulanszzonline? Dan zijn er vele mogelijkheden. Bekijk hier het overzicht van alle workshops

​

Learn more

Alleen voor deelnemers

Jouw personal marketing

Powered by Thrive Apprentice
Pen
>